Kryssning avklarad.

Idag är det tisdag, så för två dagar sedan kom jag hem från kryssningen. Var hemma innanför dörren strax efter 16, skönt att vara hemma så tidigt. Min syster tog bilen till terminalen så jag åkte med henne tur och retur=).
När vi kommit på båten i lördags hoppade jag in i duschen på en gång, medans resten av gånget möttes vid informationen för att prata ihop sig? Hade jobbat förmiddagen och bara hunnit vara hemma i knappt 40 minuter innan syrran var utanför med bilen. Hade inte hunnit mer än att fixa till katterna och vila lite snabbt på soffan. Efter duschen möttes vi på "puben" innan vi gick för att äta buffé. Buffén var sämre än jag kommer ihåg, nästan inget att välja emellan, inte ens kokt potatis!

Efter Buffén var det tax free och sedan förfest i hytterna. Först blev det ena systerns hytt med Tequila? Och sedan gick vi till lyxhytten där två i sällskapet fick bo. Uppe i lyxhytten blev det musik, presentöppning och förfest på Dooleys med mjölk och liknande. Blev lite rosévin för vissa men de flesta höll sig till Dooleys med mjölk, vääldigt gott! Var tvungen att springa ner till Taxfree för att köpa en till flaska dooleys för den tog slut efter knappt en och en halv timme. sedan skulle jag hitta någonstans där man kan köpa mjölk, det gjorde de i Cafét, men dyrt som bara den. En 3 dl mjölkförpackning kostade 9 kr. Riktigt dyrt!!! Men gott var det.

Sedan var det discot som gällde, där blev det Sex on the beach för hela slanten, köpte mig en öl och sedan hade jag påfyllning i handväskan. Men efter ölen blev det bara sex on the beach. Hade inte druckit den drinken på fem år, och den var riktigt god! Köpte med mig en flaska hem, får se när den bli uppdrucken. Inom ett år förhoppningsvis.
Blev ett litet bråk med min mor vid fyra tiden så hon gick därifrån när jag sade att vi tar det imorgon, men det blev inget under morgondagen, hon förstog väl att hon hade startat något onödigt.

På söndagen fick jag extremt ont i magen, mensvärk. Brukar ligga dubbelvikt hemma när jkag har mensvärk, och det gjorde jag i hytten de två sista timmarna av resan, kände mig riktigt osocial, men det fick jag strunta i. När jag väl sedan kom hem låg jag på soffan dubbelvikt och fick knappt i mig någon mat, men gick upp och gjorde en smörgås vid åtta tiden. Sedan blev det sängen vid tio för att återhämta mig inför jobbet under måndagen.

Denna vecka blir det mycket jobb, bara kvällspass tills på fredag, sedan ett dagpass på söndag. Så det blir en sexdagars-vecka nu. Första passet blev avklarat igår, nu är det bara fem kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0