Hemkommen från Norge

Nu har jag kommit hem från Norge, borta bra men hemma bäst=). Har inte hunnit med så mycket sedan jag kom hem för en och en halv timme sedan ungefär. Har börjat packa upp och har hunnit duscha, och snart ska jag åka och hämta hem mina pojkar som har spenderat senaste veckan hos min mor. Ska bli så härligt att sitta/ligga i soffan med en katt i knät som ligger och spinner. Mysigt!

Sista dagarna i Norge var lugna, på måndagen tänkte vi åka till Gammlebyn(?) och titta på något fort från kriget. Men under resan till någon stad(ungefär Salzborg) ringde våran andra syster, och henne ville vi ju träffa under våran vistelse i grannlandet. Så vi åkte dit efter att vi varit och lämnat Brudekjolen=).
Vi mötte upp henne och systerdotter A vid något stall i närheten av Råde, där fick lilltjejen rida på A´s häst. Sedan åkte vi hem till syster och fikade.

Tisdagen var lugn, vi gick till centrum och kollade runt bland de få butikerna, sedan tog vi oss tillbaka till huset och åt lunch och fikade. Sedan var det snart dags att åka hem till Sverige igen.
Farvälet vid tåget var väldigt känslosamt, Syster E grät, så jag började nästan gråta. Man vet ju aldrig när vi ses igen, förhoppningsvis oftare än vanligt.
Lilltjejen ville inte sova på tåget, det tog ett bra tag innan hon somnade men tillslut somnade hon och sov tills vi väckte henne vid halv sju ungefär.

Nu ska jag snart möta min syster och hämta kissarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0