Har ännu inte släppt taget om Norge

Har precis ringt till syster E för jag misstänker att jag glömt min almanacka där, vilket inte är det roligaste, tur att jag är ledig i en och en halv vecka till så jag inte har så mycket planerat. Dessutom vet jag inte om jag ens tog med mig den dit, men hittar den inte här hemma.
Det var Maken som svarade i telefon och han lät väldigt glad och stojjig, det gjorde han i och för sig hela tiden när vi väl var där också. Lilltjejen tyckte att han var både tokig och läskig. Hon skulle skrämma honom men han skrämde henne ännu värre=). Hon nästan skrattade och grät på samma gång ibland.

Idag har jag gjort ungefär ingenting, åkte och hämtade kissarna på förmiddagen och sedan när jag kom hem var det lunch-dags, sedan en tupplur på soffan som var väldigt skön, hörde inte ens telefonen när jag fick SMS, så gott sov jag. Sedan när jag vaknade efter den två-timmarsluren hade jag extremt ont i rygg och bål, slappnade väl av för första gången på ex antal dagar. Så jag hoppas att den värken har försvunnit tills imorgon. Sedan var det dags för middag och alvedon och sedan tv-tittande tills alvedonen börjat verka. Vilket den nyligen har gjort.

Båda katterna har sovit sedan vi kom hem, Cosmos har lekt lite med en ny leksak jag köpte till de, men det var väl så skönt att komma hem till dofter han känner igen så han har bara varit kelen och trött idag. Chippen har varit mer reserverad och låg först under soffan och nu i sängen.

När jag var och hämtade katterna var Cosmos framme direkt, men Chippen låg och tryckte under bäddsoffan i J´s rum. Fick lyfta bort en massa kuddar för att få fram en livrädd katt som nästan klöste min läpp i två delar för att han var så rädd.

Nu ska jag ringa min andra syster och se om almanackan ramlade ur min väska när jag var där innan resan till storstaden i Torsdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0