Luugn dag på jobbet idag. Och spöken hemma.

Idag har det varit en riktigt lugn dag på jobbet idag, suttit på isolering idag, är inte alltid väldans mycket att göra där, och det var det inte idag heller. Vi var dessutom tre personal på en patient, då blir det mindre att göra. Men det var trevlig det också.

Jag har suttit och funderat över varför jag är så trött hela tiden, idag är jag trött igen, kanske inte är någon dunderjuice jag dricker, det kanske är spöket jag har här hemma som väcker mig 1-5 gånger varje natt, och därför jag är så trött. Mycket möjligt, men då kan man fråga sig varför? Och OM det inte är spöket som väcker mig, varför vaknar jag så många gånger? Någonting att fundera över, och nu undrar väl ni varför jag tror att jag har ett spöke hemma?? Härom kvällen när jag skulle sova var "kvällsrutinen" som vanligt, fixade i ordning mig för natten, läste ett kapitel i min bok, och släcker lampan. Med båda katterna i sängen. Och någon minut efter att jag släckt lampan hör jag en duns i köket, katterna ligger med mig i sängen. Och nej ingen hade gått därifrån, den lilla låg mig och den stora nere vid fotändan, och man hör gott och väl när han hoppar ner för han ger ifrån sig ett ljud när han hoppar ner, som om han inte kan hålla luften i lungorna vid "dunsen". Så jag går upp och tittar vad det är, och där ligger mitt "sop-set" på golvet, och det stog upp när jag gick och lade mig. Varför ligger det nu ner? Vääldigt bra fråga va?

Dessutom så hör jag massa ljud nästan varje eftermiddag/kväll, vissa gör katterna, det vet jag också. Men vissa ljud kan de inte göra, t.ex. en gång hörde jag hur någon satte en nyckel i en dörr, men ingen var någonstans, såg ingen utanför dörren heller. Hör ganska många udda ljud hemma hos mig. Men det verkar vara ett snällt spöke i alla fall, det är huvudsaken=).

Borthy skrev en kommentar i ett tidigare inlägg angående den här juicen jag nu dricker, och jag kan sällan dricka juice, de är oftast alldelles för söta så håret krullar sig när jag dricker den, men den här har inga tillsatta konstigheter, det är lite socker men inga mängder antar jag eftersom det är ingrediens 4 av 4. I och för sig ganska mycket kcal för en dl, 45 kcal per 100 ml. Lite mycket men ingen söt juice i alla fall, det tycker jag är bra=). Men alltid bra att tänka på, jag har ju inte direkt pressat den själv, fastän jag har fått en blender i julklapp av tomten, men den är lite läskig för den luktar konstigt.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0