Ledig helg, med frätande tarmar

Är ledig i helgen, hade tänkt mig att det skulle vara en riktigt härlig helg, hade bokat in en vinkväll med min gamla klasskompis som jag träffar väldigt sällan, men min syster hade fått för sig att jag skulle sitta barnvakt åt lilltjejen, hur ska jag lösa detta??????


Jobbade dagpass igår(fredag), dagen var ganska lugn och skön, tog sen lunch och fick väldigt ont i magen efter men tänkte inte mycket mer på det, smärtan höll i sig hela dagen och skulle hem till min syster på kvällen och äta middag och spela spel, tänkte att om jag rör mig så kanske smärtan lättar lite. Inte alls, gick i ungefär tjugo minuter, vilket är halva vägen, sedan tog jag bussen resten av vägen. Fick riktigt ont i magen. När jag kom fram satte jag mig i soffan och tog det lugnt och hoppades att det skulle lätta, vilket det gjorde. Vi började ordna med middagen, tacos. Skulle bli så gott. När vi väl börjat äta kom smärtan tillbaka, värre än innan. Mycket värre. Det kändes som om mina tarmar höll på att frätas sönder, det är den bästa förklaringen jag kan ge. Stog ut med smärtan ett tag sedan ringde jag till vårdguiden och frågade om råd, sköterskan hade ingen aning om vad det kunde vara och rådde mig att åka till akuten, vilket jag inte gjorde, det hade ju lättat lite, från VAS 10 till VAS 8-9, på ungefär 30 minuter. Tyckte inte om när hon sade att jag borde åka in, bröt så gott som ihop. Hon rådde mig även att inte äta något mer under kvällen, bara dricka vatten. Så det gjorde jag medans de andra satt och knaprade på grönsaker.


Imorse tog jag det lugnt med frukost, började med en kopp kaffe, fungerade ganska bra. Åt sedan knäckebröd till frukost vilket också fungerade ganska bra, när jag sedan tog en clementin började det bränna lite, men bara i magsäcken. Framsteg!! Väntar nu på att lunchen ska bli klar, så får vi se hur det går, ska sedan höra av mig till min syster och säga om jag tar lilltjejen i kväll. Skulle hellre träffa min kompis, men tror inte vin är så bra för min mage för tillfället, kanske lika bra att ta lilltjejen?? Det jobbiga är att både min kompis och jag är ganska fullbokade så det är sällan vi kan träffas, nu har vi inte träffats på ungefär 3 månader. Och vi kommer nog inte träffas förrens om tre månader om jag avbokar detta, men jag inte sagt helt säkert att jag ska komma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0