Ledig dag

Idag har jag varit ledig, har inte gjort något egentligen, förutom lite diskning.
Tvingade mig själv att somna om imorse, vaknade första gången tjugo över åtta, det är ju inte så tidigt men inte vill jag gå upp vid den tiden på en ledig dag. Vaknade tre gånger och tvingade migsjälv att somna om två gånger, gick tillslit upp vid 11. Hoppade in i en dusch och sedan kollade jag lite på tv, fixade lite med datorn. Diskade och sedan har jag bara lagart mat, inte speciellt jobbigt.

Sitter just nu och försöker motivera mig att ställa klockan på ringning på lördag, så jag kommer iväg till gymmet innan jobbet. Känns för tillfället som att jag inte vill ställa klockan på ringning, men gör det nog för säkerhets skull så jag kan börja med träningen igen. Det var ju ett tag sedan, som jag skrev om i gårdagens inlägg. Men ju fortare jag kommer igång med träningen dessto fortare går jag ner i vikt =). Det är ju det jag vill i slutändan=).

Fcik igår reda på att min kusin är gravid, i vecka 16-17 någonting. Hennes kille vill inte ha barn och hon vet inte om hon vill, om jag förstog det rätt. Mion personliga åsikt är att hon ska göra abort innan det är försent, vilket det snart är. Men troligen kommer hon inte göra det. Varken hon eller "pappan" har jobb, låter inge bra. Eller hon har ett jobb, en timanställning på hemtjänsten, jobbar sällan. Och han har visst praktik på nån bilverkstad? De har inte varit tillsammans speciellt länge, ungefär ett halvår.De är dessutom unga, inget fel med att vara ung förälder, absolut inte. Men dessa personer bråkar ganska ofta, har jag hört, dessutom har han aggressionsproblem, och jag har hört av en vän att hon bara väntar på att min kusin ska ringa och säga att han slår henne. Hur kommer det gå med ett skrikande spädbarn? Ingen aning, det märks väl om hon behåller det. Vilket det låter som hon kommer göra.

Nog om det. Håller förtillfället på att mixtra med min nya MP4. Försöker lägga in filer som inte fungerar när de väl är i spelaren.

Nu ska jag brygga mig en kopp kaffe så jag kanske piggnar till lite grann.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0