Hemkommen från jobbet...

Har ganska precis kommit hem från jobbet, har hunnit diska lite innan jag satte mig här=P. Har varit en lugn med intensiv dag för mig idag, hade hand om en patient som jag inte ofta tar hand om då går hjärnan på högvarv och tänker sig alla olika senarion som skulle kunna hända. Var riktigt roligt idag eftersom jag inte är speciellt van att ta hand om den här patientgruppen, får lite mer erfarenhet, alltid bra.

Har de senaste dagarna fått några roliga kommentarer, som inte vågar tas upp ibland för det kan vara lite; privat ska jag inte säga men något likande, det här med viktfrågor, några som frågat om jag gått ner i vikt, vilket jag har så det är alltid roligt att höra. Känns som man får mer stimulans till att fortsätta, ibland har man ju "svackor", kan inte påstå att jag har en nu men det står ganska still på vågen. Så imorgon ska jag till gymmet och försöka öva upp konditionen som jag en gång i tiden hade. Eftersom jag ska på lägenhetsvisning på morgonen känns det dumt att åka hem och sedan till jobbet, åker då direkt till gymmet och sedan till jobbet. Mina stackars kissar få ju då vara hemma ensamma lite längre än vanligt. Men de har ju varandra=).

På ett sätt känns det som jag vill ha den där lägenheten jag ska kolla på imorgon, med tanke på att den ligger såpass nära min syster, då skulle jag kunna dra med henne ut på promenader ibland, men å andra sidan har den ju ett ganska dumt läge... Hmmm... måste fundera på det där, har ju inte lång tid på mig att  bestämma mig om jag vill ha lägenheten eller inte, bara tills på fredag kl 10.30. Blir ett tufft beslut.

Sitter förtillfället och väntar på att min mat ska bli klar. Är riktigt hungrig nu, fastän jag åt sen lunch. Tog en sväng förbi centrum på vägen hem och handlade lite Clementiner, skulle behövs handla sallad kom jag på när jag tittade i kylskåpet här hemma, men har morötter jag kan fixa i ordning så det finns lite "grönt" med på fatet.

Nu ska jag sätta mig och mysa i soffan innan maten blir klar, vilket är ganska snart, en halv "powernap" blir det hehe.

Kommentarer
Postat av: Borthy

Jag hejar ju på dej vet du ju och det du gått ned syns! Utöver det ser du så otroligt mycket piggare och gladare ut!

Lova att inter tappa stinget. Vissa vecker står det bara still på vågen och då är det bara att var tjurskallig och fortsätta! Snart blir det ras! Jag gillade också dagen! Kram

2009-01-21 @ 21:22:33
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0