Helgjobbet avklarat!

Var hemma hos min f.d. kollega i fredags kväll, tänkte att jag inte skulle bli så sen hem men vi hade så trevligt så jag var hemma vid 4 snåret, skulle börja jobba klockan 14. Var otroligt pigg när jag vaknade vid 9, men inte tänkte jag gå upp så tidigt när jag varit hemma så sent, tvingade mig själv till att somna om några gånger innan klockan ringde vid 11. Det var bara upp och fixa innan jobbet. Blev då ingen träning igår för min del. Var lite trött när jag väl börjat jobba men tur var att det var ganska lugnt på avdelningen. När klockan väl började närma sig 21 kände jag hur tröttheten snart skulle ta över mitt liv, det var bara att bita den sista stunden. Väl hemma vid 22.30 var det bums isäng eftersom min klocka skulle ringa vid 04.40 imorse, vilket den gjorde. (Har köpt en ny väckarklocka och den har inte ringt alla gånger, så jag får ställa två klockor på ringning.)

Idag på jobbet har det varit lugnt, lite tråkigt nu när jag ändå var ganska pigg. Men denna dag har också gått=). Ska snart fortsätta denna dag med lite matlagning, sen gissar jagpå att jag somna på soffan. Ska jobba imorgon också men jag börjar vid 13. Förhoppningvis vaknar jag ganska tidigt imorgon så jag tar gymmet då istället för i går.

Det var mycket jag fick reda på om Lana, opera t.ex. hade jag ingen aning om att hon lyssnar på. Det går ju att lyssna på men oftast förstår jag inte vad de handlar om och då är det inte lika roligt. Den operan som sägs vara bra är ju inte direkt på engelska om jag förstått det hela rätt, utan italienska, eller möjligen spanska? Som sagt opera är inte min stora grejj.

Ska på visning på en lägenhet i nästa vecka, förhoppningsvis fin, men det har lite halvdåligt läge, i samma hus som ett värdhus som även har öppet nattetid, eller stänger väl vid 2-snåret, och har uteservering på sommaren, kanske lite för mycket oljud? Ska i alla fall åka och titta på den lägenheten, OM jag tackar ja och får lägenheten blir det i alla fall närmare min syster=). Det är ett plus. Är för tillfället nummer 58 i kön, men det är inflyttning första februari, det blir då lite jobbigt att betala dubbla hyror i tre månader. Det märks hur jag gör=). Men med tanke på att det är så pass snabb inflyttning tror jag att jag har ganska stor chans att få lägenheten.

Jajaj ska tina upp köttfärsen nu så jag kan tillaga lite lasagne=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0