Varför finns det en speciell dag för att visa sin kärlek till någon??

Det är något jag inte förstår, just en dag om året som man ska visa sin kärlek för en annan person, varför kan man inte visa den varje dag?? Varför ska man just den 14 februari få en ros?? Kan man inte få det en helt vanlig dag? Folk verkar ha hakat upp sig på denna dag, alla hjärtans dag. Är det nå¨gon annan än jag som inte bryr sig ett dugg om denna dag? Det är en helt vanlig lördag för min del. Kanske mycket för att jag inte har någon att ge min kärlek till, men förr i tiden när jag hade det var det inget ståhej just denna dag. Inte från min sida i alla fall. Jag tycker att man ska kunna visa sin kärlek till en annan person vilken dag som helst. Mycket roligare att få en blomma/ros en helt vanlig dag än just alla hjärtans dag. På alla hjärtans dag känns det nästan som ett måste att ge sin kära en ros, varför?? Som om personen är mindre älskad om den inte får en ros, yeah right!
Låter säkert som jag är jättedeppig för att jag inte delar denna dag med någon speciellt, men det är jag inte kan jag då säga.

Nu ska vi inte vara sådana. Har precis kommit hem från ett pass på jobbet, har varit en ganska lugn dag idag, lagom mycket att göra=). Imorgon är det jobb igen, kanske till och med en heldag bland de vita väggarna och gröna "avskiljarna". Förhoppningsvis är det lika "lugnt" som det var idag, då behövs nog inte jag även på kvällen. Annars får jag stanna och se pigg och glad ut=). Pigg är jag troligen inte så långt in på sista halvan av passet, glad är det större chans till=).
Sitter och klurar lite på vad jag ska hitta på för mat idag, tog inte fram något ur frysen imorse, så det får bli en överraskning=). Har idag handlat lite tills måndagens middag, kycklingwook=). Saknar bara några enstaka ingredienser som jag får handla antingen imorgon eller på måndag, då är jag ju ledig.

Förstår inte varför jag har lagt mitt schema så att jag jobbar två helger på raken, vad tänkte jag på????? I och för sig är det skönt att ha några lediga helger på raken sedan, tror det var tre lediga helger på raken. Det är ju ganska skönt, om man ska tänka så. Men jag har jobbat så mycket helger nu på sistone så jag börjar nätan tröttna på att inte vara ledig på helgen. Är inte ledig speciellt mycket mitt i veckorna heller. Som denna vecka, ledig endast gårdagen. Alltså sex arbetsdagar på en vecka, normalt är väl fem darbetsdagar.

Nu ska jag fortsätta klura ut vad jag ska äta och möjligen ringa S och snacka skit=).

Hej hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0