Dagen har sprungit iväg...

Vaknade otroligt tidigt idag, för att ha jobbat kväll igår. Vaknade runt halv nio, låg och drog mig en kvart sedan upp. Kollade lite på tv och i pauserna passade jag på att slänga ner kläder i tvättkorgen, hade tvättstuga vid 13-tiden. Strax innan tvättstugetiden slängde jag ihop en bulldeg, varit sugen på bullar i flera veckor nu så jag passade på att baka lite när jag väl var ledig. Degen fick jäsa när jag gick till tvättstugan och startade de första maskinerna. Strax efter klockan två var bullarna klara, då blev det fika=). Riktigt gott blev det. Det blev ungefär 60 bullar, ska ta med mig till jobbet imorgon, har ingen plats i frysen och jag kan inte äta upp alla innan de börjar mögla.

När jag var klar i tvättstugan satte jag mig för att brodera, har fått in snitsen på det igen, och det är ganska avslappnande dessutom. Sedan blev det middag och lite mer broderier.

Detta är ungefär halva duken, det ska se likadant ut på andra delen när den är färdig=).

Imorgon ska jag jobba heldag, 7-21.30. Det blev bestämt idag, min kollega ringde och verkade vara lite halvt desperat, så jag tackade ja, får dessutom en massa extra pengar=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0