Nu har nya kameran kommit.

Nu har jag fått hem min nya kamera, och den är dessutom färdigladdad och klar=). Så jag har suttit och lekt lite med den och tagit lite bilder. Får se hur stor skillnad det är när de väl kommer in i datorn. Man känner sig ju lite proffsigare när man står med en sådan kamera än med en vanlig digitalkamera. Köpte mig en Nikon D40, verkade vara bra. Så jag får väl gå ut och ta lite bilder ute, mer roliga saker där. Här inne är det ju bara katterna som är roliga att fota.

Min syster berättade häromdagen om något konstigt hon varit med om. Hon var på väg till dagis med lilloppan, det körde en bil bakom som blinkade på henne så hon trodde att det var en civilare, och om civilaren då ville att hon skulle stanna skulle den blinka med blått, det gör ju poliser. Så hon fortsatte att köra till dagis för att lämna J, och bilen körde efter. När hon parkerat sin bil stannade den andra bilen och föraren satt och tittade på henne, och körde sedan iväg.
Någon dag senare kommer hon ut till bilen och då har någon försökt stjäla bensin ur tanken, slangen satt fortfarande kvar. Så hon ringde till polisen och anmälde händelsen och berättade om händelse nummer ett. Polisen trodde då att det kunde vara samma "gärningsman".
Igår fick jag reda på att någon gjort inbrott i bilen, men inte stulit något, bara kastat ut allt.

Någon tycker inte om henne....


P berättade för någon dag sedan att två "närstående" gått bort bara några dagar innan. När han sade det började jag tänka på en sak man ofta säger inom sjukvården, att det brukar vara tre stycken som går bort i samma veva, under en kortare tid. Och idag berättade han att en tredje "närstående" gått bort.
Det där med tre på ganska kort tid fungerar även utanför sjukhusen. 
Jag säger inte att det alltid är så, men ganska ofta. I privatlivet tror jag att det inte händer speciellt ofta däremot.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0