Nära dödenupplevelser

Igår hade jag två nära döden upplevelser, den ena värre än den andra så klart.
Nmmer ett var på pendeltåget från jobbet till gymmet. Snablar vad obehagligt det var.
Pendeltåget var proppfullt, och jag hade inte tid att vänta på nästa som skulle gå en kvart senare. Så jag tryckte mig in och blev då stående vid dörren. Och detta var ett gammalt tåg, verisionen innan den som vanligtvis kör. Och då är det ju ett trappsteg upp, men jag stog med ena foten nere på trappsteget och en på "plattformen", nästan tryckt mot dörrarna och tåget kör snabbt som attan och inte bara rakt. SÅ jag har lite träningsvärk i ena benet efter att jag spännt mig för att inte ramla ut i kurvorna.

Denna typ av tåg var det, där högsta tillåtna hastighet är 140 km/h, och vet inte hur snabbt det körde men det är en lång sträcka mellan stationerna så den kom nog upp över 100 km/h, tänk om den svängt till ordentligt och jag inte hade kraft att stå kvar utan ramlat mot dörrarna, de hade säkerligen kastats upp och jag vore mos.

Nummer två var absolut inte lika "farlig". Gick från gymmet till tågstationen, vilket var en promenad på drygt en kvart, och den sista biten är genom en skog, nerför en backa med geggamoja där jag höll på att halka, men höll balansen och klarade mig ner i ett stycke. Härliga makaroner, hann dessutom med ett tidigare tåg hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0