Semesterkänslor!

Nu har jag bara två arbetspass kvar innan det är dags för den efterlängtade semestern!! Jag och M har bara en vecka ledigt tillsammans då han börjar jobba v 28, men den veckan ska vi ta vara på! Förhoppningsvis kanske vi kan få hem pianot som han älskar så. Så han kan trycka på knapparna lite ;-)...

Midsommarfirande

Jag och M åkte till annan stad för att fira midsommar med hans familj och alla respektive. Jag och M åkte upp redan på torsdagen till "landet" vilket är en stuga på 15 kvm(?) som inte är rustad speciellt. Så landet JA!

Jag var inte överlycklig i det huset då jag inte är van vid de "primitiva" förhållanden som var, inget rinnande vatten= ingen
dusch och toalett. Dessutom är köksdelen inte renoverad än så det ser inte så bra ut i det rummet men "sovrummet" som det fungerar som just nu är helt OK. Efter en halv flaska vin somnade jag, i tre timmar. Vid fyra vaknade båda två och jag kunde inte somna om medans M med sin enkelhet bara vred lite på sig och snarkade vidare. Jag låg där i nästan två timmar innan jag kunde somna om. Tillslut gick vi upp, vid 9.30 typ och satt i solen
och åt frukost, ja det var mysigt!, och sedan anlände M´s bror med sin fru. Då var det dags att få ut husvagnen som jag och M skulle sova i resterande nätter, när den var ute var det bara att städa ur den och börja bädda igen. Sedan åkte vi till storstugan, där M´s föräldrar bor, och gjorde oss i ordning för midsommarlunch.

Efter lunchen åkte jag, E och B tillbaka till husvagnen för att jag och E hade glömt lite saker, tillbaka i storstugan var det dags att börja "leka". Krocket, kasta ringar och dart blev det innan grabbarna fick grilla och jag tillsammans med tjejerna satt och babblade. Ganska snart efter middagen åkte vi tillbaka och spelade en omgång poker innan bror med fru var så trötta att de nästan somnade på fläcken, men M ville inte sova han, vilka tråkiga människor!, tyckte han. Klockan var nu ungefär 23 och de hade gått upp tidigt för att åka hela vägen upp. Även jag var trött men M var i sitt esse han.

Märkt

Jag är rätt märkt efter gårdagens behandling. Blåmärken vid ögonen från sticken och väldigt röd efter tejpen...

300 stick senare

Ungefär 300 stick, Rapifen, propofol och robinul senare är jag åter på svensk mark på väg hem. Dagens behandling är det värsta hittills. Det var så att min sköterska S tyckte att jag behövde lite narkosmedel så hon kallade in överläkaren Swartling som gav mig en del propofol för att döva smärtan en aning. Jag har lite minnesluckor från propofolruset och kommer inte ihåg att de behandlat två partier som skulle behandlas.

Innan min behandling gick jag ner till vattnet och läste för att få tiden att gå. Bland annat var det en äldre herre som näckade, ett pensionärsgäng som drack öl och massa flygplan som passerade.

Spenderar dagen på tåg.

Vad ska man göra en ledig måndag efter jobb-helg? Jo man ställer klockan på 04.30 och åker till Köpenhamn!
Sitter nu på snabbtåget ner till Malmö för att där byta till Öresundståget och åka till Kastrup. Jag ska behandla min hyperhidros idag. Den senaste behandlingen gjorde jag i november så denna har hållt väldigt länge! Den är fortfarande helt borta men det börjar sina nu.

Idag blir det behandling av huvud, ansikte, rygg och ljumskar är planen. Har tid vid 14.00 och beräknas anlända kl 11.33 vid Kastrups flygplats. Så jag har några timmar att spendera innan och ungefär 4 timmar efter behandlingen.
Har med mig bok och laddare till telefonen så jag kan fippla så mycket jag vill.

Fnissig busschaufför

Dagens bussresa till jobbet, samma tur som igår, körs av en fnissig busschaufför som påminner om Krister i "Stefan och Krister". Stora framtänder, skäggig och udda leende. Han är dessutom fnissig, fnissade när alla klev på bussen.
Kommer jag överleva? Säkerhetsbältet är på återigen!

Säkerhetsbälte på!

Efter dagens händelser åker säkerhetsbältet på under hemresan!
Dagen på jobbet har gått rätt bra, lite splittrade tankar visserligen men jag har arbetat på som vanligt.

Trafikolycka

På väg till jobbet idag krockade bussen jag åkte med med en personbil, vilket gjort mig försenad till jobbet. Killarna i bilen gick det förhoppningsvis bra för, minst två av de blev skadade så de behöver vård de andra vet jag inte än.
Så när jag anländer till jobbet ska jag skriva lite papper eftersom jag är försäkrad genom jobbet, då är man försäkrad till och från jobbet också om jag inte missminner mig.. Snart framme med en full kissblåsa!

Onsdag på Djurgården

Igår gick jag och M runt på Djurgården hand i hand tills vi kom fram till Biskopsudden där vi lade oss på en filt för att sola.
Väl framme på udden fick vi besök av tre änder som surrade och åt gräs och blommor.

Ingen semesterdag för mig idag...

Jag fick ingen semesterdag idag, tydligen är tre personer sjuka och då vågade chefen inte låta mig vara hemma. Surt! Det är inte några mängder med patienter och ändå mycket personal i förhållande till patientantalet, men ändå ingen semester. Tur att jag är ledig imorgon i alla fall.

Idag har jag varit på nagelsalongen och fixat naglarna, tjusiga som bara den blev de.

Omotiverad

Jag är lagom omotiverad till att arbeta just nu. Är i stort behov av min semester. Bara tre veckor kvar!
Idag har jag flexat hem några timmar tidigare då vi inte har så många patienter på jobbet. Och sökt semester imorgon men inte fått svar på det än utan får ringa imorgon förmiddag och fråga.
Är nu på väg hem till min M som jag knappt hunnit umgås med eftersom han varit på vift i tre dagar.

Höres!

Långhelg

Jag slapp jobba natten i torsdags och dessutom fick jag semester på fredagen då vi hade lite patienter på jobbet.
Så fredagen spenderades med att tvätta fönster och stöda balkongen till en början. Sedan åkte jag in till Koh Phangan på Nybrogatan för att fira M's svägerska som fyllde år. Helt galet god mat!

Var hemma strax efter 23 och somnade väl efter midnatt nångång.
Nu sitter jag hemma hos syrran och är barnvakt. Den yngsta sitter och duschar och den stora har en kompis på besök i rummet. Allt flyter på galant.
Snart kommer min älskade M som jag inte träffat sedan i onsdags!

18-timmars arbetsdag?

Idag kanske jag inte får åka hem från jobbet, är "förvarnad" redan igår och har gått med på att stanna över natten om det behövs. Dessutom får jag rätt bra betalt om det blir så, så jag hoppas innerligt att det blir så då min plånbok behöver det.
Har förberett med matlådor och lektyr.
Nu ska jag vila lite innan jag gör mig i ordning för jobb på självaste nationaldagen.
Hej!

Slutstation rättspsyk

Har idag börjat läsa boken Slutstation rättspsyk. Redan efter 60 sidor har jag blivit förundrad och irriterad över det jag precis läst.
Jag förstår mig inte på psykvården, nu har jag ingen insikt i den vården utöver det media förmedlar, vilket inte alltid är sant, samt att några i min närhet inte fått/får tillräcklig hjälp.
Får se vad jag tycker om boken när den är slut...

Rastlös

Nu när det inte är någon skola längre blir jag lätt rastlös eftersom jag inte har så mycket att göra. Idag har jag passat på att röja i klädkammaren eftersom man inte kunde komma in där. Nu liknar det nästan en walk-in-closet.

Ska snart ut med grovsopor och ner i källaren med en del skräp jag inte behöver ha här uppe. Bland annat en cykel som inte fungerar optimalt...
Imorgon är det dags för jobb igen, fyra arbetsdagar sedan ledig helg då jag ska vara barnvakt. M ska iväg och spela på annan ort både fredag och lördag.

Titta vilken tjusig väska jag fick av M när jag fyllde år:-D

Välkommen tillbaka!

Nu är jag tillbaka! Skolan är slut och jag är nöjd!
Skrev salstentamen i onsdags, på självaste födelsedagen!, och det var slutet på det första året på utbildningen.

Sitter just ny hemma hos älskade R, vi har grillat och nu är det M på dragspel som gäller för fulla muggar.