Vätskeersättning

Idag har jag provat vätskeersättning för första gången. Jag är nog ganska nöjd.

Jag är en människa som svettas massor när jag tränar, det droppar och rinner, nästan så jag kan vrida ur kläderna.

Jag har märkt att jag blir väldigt seg och slö efter träning, vilket egentligen inte gör så mycket eftersom jag mest tränar kvällstid. Men de dagar jag tränar tidigt är jag halvt borta i huvudet, eller mer tung och slö.
Kom då att tänka på att jag svettas som en gris och förlorar massa salter, kanske behöver återställa balansen med alla salter och inte bara vanligt vatten.

Så idag har jag provat vätskeersättning, fungerar faktiskt ganska bra. Är inte riktigt lika tung i huvudet, och mer alert vilket behövs om jag ska jobba efter träningen. Så det fortsätter jag nog med de dagarna jag tränar tidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0