Bröd ála LCHF

Har bakat mitt första LCHF bröd nu. Var riktigt gott, forutom lite väl salt för min smak.
Inget "vardagsbröd" enligt mig, mer helgbröd i sånna fall.

Ingredienser:
3 ägg
250gr Keso (en liten burk)

1 dl mandelmjöl
1 dl Fibrex
½ dl krossade linfrön
½ dl solroskärnor
1 tsk Bakoulver
1 msk Fiberhusk
(salt)
peppar
valfri ört, t.ex. timjan

Hur gör du?
Blanda alla torra ingredienser och blanda ihop.
Blanda sedan keson och äggen i en separat bunke.
Blanda ihop allt och smeta ut på bakplåtspapper, strö över riven ost och in i ugnen på 225 grader i 20 minuter.



Nästa gång skippar jag saltet i "degen", hade saltade solroskärnor och osten som ströddes ovanpå var ganska salt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0