D*d åt SL

Ibland blir man ju inte lite irriterad.
Denna dag började inte på bästa sätt, för det första har man sovit som en kratta, lite drygt 3-4 timmars sömn fick jag. Sen skulle jag åka till jobbet och förgylla dagen för några människor.
Gå hemifrån ungefär 05.50 för att ta bussen 06.03, bussen kommer inte!! Står där och väntar, väntar och väntar. Tänker att bussen kommer väl vid 06.32 nästa då, bara att vänta. Folket som också väntar på bussen börjar droppa av, jag tänker inte så mycket på det, vid 06.25 kollar jag på tidtabellen, bussen ska inte komma förrens 07.02! Mitt tåg går 06.43, dags att röra på påkarna i snömodden!

I vanliga väderförhållanden brukar det ta 10-15 minuter att gå till tåget, i snömodd alltså 15-25 minuter. Det tog mig 12, snacka om flyt!

När jag stog där och väntade försökte jag ringa efter taxi efter som resegarantin, och då skulle det gå fortare att komma fram om jag fick åka taxi, men ingen jä*la taximänniska ville prata med mig heller!!

Attan och pyton säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0