Hmmm

Jag måste verkligen komma på nya maträtter att laga, det börjar bli lite långrandigt nu.
Och de måste ju vara LCHF-vänliga, alltså så lite kolhydrater som möjligt. Och då kan du ju inte ens äta alla grönsaker, så det är lite att tänka på när man ska försöka hitta på något nytt.

Som till frukost, jag har ätit äggröra till frukost nästan varje dag sedan i december, börjar tröttna ganska ordentligt. Jag tycker egentligen inte att fil är så gott, kanske ska börja med naturell yoghurt och lite bär. Keso har jag inte lärt mig att äta ännu och kommer säkert inte lära mig det på ett tag heller.



Sedan varmrätterna, det lite samma sak för ofta tycker jag.
Idag blev det köttfärssås med broccoli till lunch, det var inte länge sedan jag åt det eller Chili-Con-Carne som påminner och köttfärssås.
Och det blir en massa fläsk, såsom fläskfilé eller fläskkotletter. Börjar tröttna på det också.
Kyckling har jag inte tröttnat på än, men har lite dålig fantasi när det gäller blandningarna som blir till på spisen. Behöver alltså lite mer kyckling-inspiration.

Fusk
På senare tid har det blivit lite för mycket fusk, och det får man ju betala för ganska snart.
Och jag förstår inte ens vaför jag försöker, det är knappt gott. Alldeles för sött och sliskigt.
Men ibland är det bra gott, häromdagen på jobbet hade en kollega handlat Brio Gräddkola, mmm det var gott. Och sån därn Malaco Truly Black(Lakrits), den där som inte ska ha vanligt socker eller var det är för strunt. Den var också väldigt god. Men en stund senare var det inte lika gott längre när man får dålig andedräkt och man känner sockermolekylerna som snurrar runt i munnen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0