Cykelhjälm

Jag förstår inte hur man kan låta sitt barn cykla utan hjälm. Idag såg jag hur en mamma var ute och cyklade med 5(4 st ca 10 år) barn, varav ena så liten att den satt i stol bak på pakethållaren. Tre av fem barn har hjälm, mamman har ingen hjälm. De kanske inte vet att det är lag på att barn under 15 som cyklar ska ha på sig hjälm?
Jag, gammal tant tillskillnad från dessa barn, cyklar gladeligen med hjälm. Tycker nästan att jag är snygg i hjälm dessutom, kanske att ta i men ändå.

Varför tycker folk att det är så töntigt med hjälm?
Är det töntigt att vilja ha sitt liv i behåll om man vurpar eller blir påkörd?

Tacka vet jag cykelhjälm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0