Problem...

Jag har ett litet problem, vilket inte är så roligt att erkänna. Men jag shoppar lite för mycket, nu senaste månaden har det blivit alldelles för mycket. Tur att jag kan avbetala grejjerna jag har köpt, synd bara att det blir ränta på grejjerna. Så man får ta minimibeloppet på vissa saker och sedan betalar man av en räkning i månaden. Denna månaden blir det nog mobiltelefonen som blir avbetalad, det är 3000 kr, och sedan minimibeloppet på de andra sakerna. Nästa månad blir det väl alla kläder som blir betalda, och månaden efter det brandsläckaren. Brandsläckaren är det köpet som behövdes mest, men har svårt att inte köpa saker som jag egentligen inte behöver.
Om jag inte hade haft resan framför mig hade jag betalat av alla saker denna månad, men nu behöver jag ju ha pengar till flygresan och pengar att leva på där nere. Men lite kan jag nog låna från sparkontot för att betala av mina räkningar.
Det känns bra att jag har en plan i alla fall, måste bara ta mig i kragen och inte beställa hem en massa saker tills jag har betalat av allt.

Snart är det dags att åka till jobbet och tjäna lite pengar, får se vad som erbjuds idag. Jag skulle mycker hellre ligga under täcket och hålla mig varm hela dagen. Jag tycker inte om hösten när det blir så kallt, och nu är det fruktansvärt kallt både ute och inne, måste nog dra upp värmen på mina element.

Om tre veckor åker jag! SKa bli så skönt att få komma till värmen en stund, det är i alla fall 20 grader där, istället för strax över 0 här. A är glad över att vara hemma i alla fall, han är lite jet-laggad men det har blivit bättre efter en massa sömn.  

Jaja, klä på mig och ordna mer kaffe kanske. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0