Seg som bara den

Igår var jag ledig och gjorde inte många knop, gick upp vid kvart över tio för då ringde S och väckte mig, bra var väl det eftersom VBÅ börjar 10.30. Efter programmet blev det inte mycket gjort förrens klockan närmade sig två för då blev det en dusch och sedan resa hem till min syster. Var framme där vid tre-tiden och vi snackade lite skit och pratade om mormors present, hur vi ska göra för att ge den till henne. Vi vill ju få det att vara lite roligt än att bara ge den till damen.

Sedan åkte vi och hämtade lilloppan på dagis, som inte ville åka hem. Började gråta och skulle bara göra allt möjligt. Hon ville bara ha en smörgås och spara den, de andra barnen åt mellis just när vi kom och hämtade henne. Tillslut fick vi med henne hemåt, men gråtandes hela vägen hem. När vi väl var hemme blev hon på bättre humör, hon fick ju vara med och laga mat, och efter maten blev det pepparkaksbakning.

Åkte hem så jag var hemma vid 8 tiden, och skönt var det, spenderade resten av kvällen framför data/tv.

Imorse vaknade jag vid 8, men självklart korkad som jag är går jag inte upp på en gång utan somnar om. Så jag gick inte upp förrens vid kvart över tio idag. Sedan var jag seg som bara den och låg i soffan till halv 12 innan jag började göra mig i ordning för jobbet.
S ringde ganska direkt efter duschen, och sedan blev jag bara förvirrad, hann inte med allt jag skulle velat hinna med utan fick stressa ihop allt lite fort kvart över 15 ungefär, skulle ta bussen som gick halv för att hinna hämta ut min nya MP4 som kom med posten idag.
Jag hann med bussen och hann hämta ut spelaren, och var ungefär 20 minuter tidigt till bussen, så jag bestämde mig för att ta tåget och komma fram lite tidigare till jobbet och det var ganska skönt att slippa stressa.
Hade två snälla kollegor som hade bakat gott till oss alla i personalen, morotskaka och chokladrutor. Mums!!

Sitter då som ni förstår på jobbet just nu, har precis ätit min middag och tagit en snabbfika.

Imorgon är det morgonjobb och sedan kalas för min kusin E som fyllde 18 igår, så direkt efter jobbet ska jag röra mig ut i "skogen". Kommer nog ta en och en halv timme att komma dit... men det kanske det är värt? Jag hoppas det i alla fall, är ju alltid skönt att komma hem när man väl kommit så långt.

Nu ska jag jobba lite igen, uppdaterar kanske imorgon igen=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0