Känslan blev sann

Imorse när jag stog i duschen ringde min telefon,och jag tänkte direkt att det var jobbet som ville fråga om jag kunde jobba kväll+natt. Men det var bara S som ringde. Tack och lov.
Hon var i skolan och hade tråkigt.
Sedan var det bara att göra sig i ordning för jobbet och sedan rulla vidare dit. När jag stämplade in märkte jag att jag skulle börjat vid 12, men kom vid 14. Ooops!
Men ingen skada skedd, det hade varit lite mycket under förmiddagen men inget de inte klarade av.
Vid 15-tiden kom ena chefen och frågade om jag kunde jobba, kväll + natt. Vad var det jag hade tänkt på vid 9 imorse? Jo att de kommer fråga om jag kunde jobba kväll + natt. Och den känslan var sann. Så nu sitter jag på jobbet och har det lugnt. Snart får jag mer att göra hoppas jag. Jag vet att jag får mer att göra, på salen brevid har de mycket att göra, men jag får inte lämna salen där jag nu sitter. Vilket känns lite fel när man vet att de andra har mycket att göra.

Det bådar gott för att jag ska hålla mig vaken idag. Jippi! Har jobbat mer än vad jag har de andra nätterna. Och det är skönt. Nu blir det kortspel om det finns möjlighet för det, ser så ut för tillfället.

Hoppas ni sover gott. Det gör nog mina missar där hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0