Jaha?

Damen från bostadföretaget skulle ringt mig igår angående inflyttningsdatum till nya lyan, men hon har fortfarande inte ringt. Det tycker jag verkar vara lite konstigt. Men kvinnan som bor där nu jobbar dagtid, så troligtvis är det därför.
Jag ska också ringa till kvinnan som bor där för jag tänkte köpa hennes tvättmaskin, och kanske även diskmaskin. Det skulle vara så behändigt att slippa diska för hand. Bara låta maskinen göra det. Även fast jag inte har diskat för hand speciellt länge så blir man bortskämd av diskmaskin som vi hade när jag bodde hemma, det siter fortfarande kvar. Även fast jag oftast bara diskar min egen disk och inte en hel familjs så är det tråkigt och jag är omotiverad till att ta hand om disken. Fastän jag vet att det går fort.

I eftermiddag får jag väl börja packa lite smått det som jag inte använder, har två kartonger hemma som jag kan börja med sedan har jag lånat ut resten till min syster som i sin tur har lånat ut till en kompis. Men min syster hade 5 kartonger hemma som jag får hem på lördag så jag kan packa ner ännu mer på söndag.

Igår fick jag ett sms av syster S som undrade om jag ville komma över på middag på lördag, och självklart tackar jag ja. Det var ett bra tag sedan jag var hemma hos henne, det var nog när hon flyttade in för drygt ett år sedan(?). Så det ska bli trevligt att komma iväg på middag hos henne, då hinner vi babbla lite skit också. Jag kommer ju flytta en bit ifrån mina båda systrar som jag umgås mest med, men pendeltåget finns som kan ta mig till båda två.

Ska även höra av mig till min käre bror och se om han kan hjälpa mig att flytta, han kan låna släpvagn från jobbet och det skulle underlätta. Det bästa vore att ha en stor lastbil där allt kunde få plats, men det blir nog väldigt svårt att fixa, eller dyrt.

Funderar fortfarande på om jag ska "köpa" flyttstädning eller om jag ska städa själv, har inte riktigt bestämt mig ännu, får kolla upp lite priser och sedan se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0