Väldigt lugn dag på jobbet idag...

Idag var det riktigt lugnt på jobbet, började med sju personal på två patienter. Lite småsegt, så de i personalen som inte hade någon patient "slogs" om arbetsuppgifterna, typ byta örngott=). Dagen var ändå rätt okej, fastän jag tycker det blir långtråkigt när det är så få patienter. Pratet på jobbet var mycket om läkaren som blivit häktad för misstanke om mord/dråp, som nu också blivit släppt på "fri fot". Alla på jobbet som jag hörde prata om det var helt säkra på att läkaren är oskyldig, det är jag med, är inte speciellt insatt i fallet, men det är det man gör inom intensivvården.
Idag var det också en "föreläsning" om CPAP-masker som ska vara mycket bättre än de vi redan har, så jag passade på att gå på den eftersom det var lugnt och för att det är meningen att jag ska gå med i en grupp och arbete med respiration, så dessa masker har jag ju med att göra, var riktigt intressant, verkar vara bra masker.

När jag väl kom hem var det dags att börja med maten, som jag hade tänkt att jag skulle ätit igår, men åt middag hos min syster igår. Blev potatisgratäng med kotlett. Det var länge sedan jag åt potatisgratäng så det smakade riktigt bra.

Nu ska jag diska och sedan slappa på soffan Ha en trevlig kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0