Socker, socker, socker!

Det har blivit alldeles för mycket socker under min semester, något sött nästan varje dag! Och det vill jag ha idag igen! Tack och lov är det en bit till närmsta butik, tar mig ungefär 50 minuter fram och tillbaka inklusive själva rundan i butiken, så det är inget man går i onödan, och för att köpa en glass eller chokladbit känns det onödigt.  Måste skärpa mig nu, imorgon är livet tillbaka till det normala igen, alltså jobb och slit i ett år framöver, förhoppningsvis. Får se om jag hittar ett nytt jobb eller om jag får gå och vara arbetslös ett tag. Skulle ju vara pricken över I:t. Mycket som går snett samtidigt.

Min systers kille har en förmåga att vilja para ihop människor, han försökte para ihop en annan syster med en kompis till honom bara för att systern var singel. Men nu har hon hittat sig en pojk, så han har givit upp om henne. Så nu har han gått vidare till mig. Han har "presenterat" en kompis för mig ,K, som visst kallar sig för Alex. Han försvann ur bilden ganska fort, fråga nummer tre till mig var "Kan du inte berätta något om ditt ex?".
Och nu har han bjudit med en annan kompis ,W, på kryssningen i helgen och tycker att jag ska ta "tillfället" i akt. Haha. Det är väl rart, men bara det inte är ett pucko som den andra verkar vara. W ska visst vara forskare inom blommor och natur om jag fattat det rätt, eller pluggar till forskare eller något liknande. Inom blommor i alla fall, jag kommer knappt ihåg att vattna mina blommor, så det passar ju bra hahaha.

Idag har jag inte gjort speciellt mycket, kollat på tv, broderat( ja jag kanske är lite tant) och lagat mat. Ska ställa mig och diska snart och sedan blir det en tvkväll antar jag. Vet inte vad jag annars ska hitta på, klockan börjar ju bli ganska mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0