Snart är jag en fattig student.

Vet inte hur jag ska klara av att vara en fattig student, kommer få in ungefär 7200 kr från CSN, och sedan får man inte jobba extra speciellt mycket heller. Enligt CSNs hemsida får jag jobba för 58850 kr, på ett halvår räknar från första juli, har redan fått en månadslön, och snart kommer nästa, kommer vara uppe i den summan ganska snart. Blir jobbigt, så jag måste prata med min chef och se hur pass mycket jag kan få jobba i höst så jag vet hur mycket lån jag ska ta, vill ju inte norpa från mina sparpengar i onödan. och nu har jag ju vant mig vid att få in dessto mer än 7000 varje månad. Blir svårt att anpassa sig till ett fattigare liv.

Idag ringde chefen från SÖS där jag sökte jobb, och berättade att jag inte fick jobbet. Så det lutar ordentligt till att jag blir fattig student. Så det är en och en halv vecka kvar till skolan börjar med upprop, blir många pass att byta bort. Men cheferna får skylla sig själva när de inte vill behålla mig. Låter inte snällt att skriva så men det var de som pushade mig till att söka skolan då får de stå ut med att jag inte kan jobba alla planerade pass nu när jag inte har annat är skola och arbetslöshet att välja emellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0