Påskkärring för hela slanten idag

Idag har jag gått påskkärring med min systerdotter (lilloppan). Vi gick bara till släktingar så det var inte så farligt, men man stannade ju ett tag hos nästan alla, eftersom man inte träffar de så ofta. Lilloppan var en påkkärring, det var lite sött när hon berättade det för mig när jag kom. "Titta Yennie, jag är en påkkärring!" Ville nästan äta upp henne när hon sade så=).

Det roligaste var att nästan så fort jag kom innanför dörren hos mormor och min moster så är det första jag hör "Har du gått ner i vikt?". Alltid roligt att höra=). För det står ju lite still för tillfället. Kommer ju inte ut på promenader som jag hade tänkt att jag skulle, blir för trött eller så kommer jag med en sån fin bortförklaring som att det är något bra på TV.

Idag är jag öm i hela kroppen efter allt kånkande av säng igår, men jag sov underbart gott i nya sängen. Vaknade några gånger av att bnen var utanför sängen, då hade jag ålat mig ner i sängen. Hade fotgavel på förra sängen men det finns inte på nya (som ni ser i bilder i förra inlägget). Får hoppas att jag sover gott inatt också, är redan jättetrött. Och verkligen hoppas att jag sover gott imorgon natt, jobbar från 7 till 21.30 på lördag, då behöver jag sova ganska gott på natten för att orka med en lång arbetsdag.


Glad påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0