Midsommarfirande

Jag och M åkte till annan stad för att fira midsommar med hans familj och alla respektive. Jag och M åkte upp redan på torsdagen till "landet" vilket är en stuga på 15 kvm(?) som inte är rustad speciellt. Så landet JA!
 
Jag var inte överlycklig i det huset då jag inte är van vid de "primitiva" förhållanden som var, inget rinnande vatten= ingen
dusch och toalett. Dessutom är köksdelen inte renoverad än så det ser inte så bra ut i det rummet men "sovrummet" som det fungerar som just nu är helt OK. Efter en halv flaska vin somnade jag, i tre timmar. Vid fyra vaknade båda två och jag kunde inte somna om medans M med sin enkelhet bara vred lite på sig och snarkade vidare. Jag låg där i nästan två timmar innan jag kunde somna om. Tillslut gick vi upp, vid 9.30 typ och satt i solen 
och åt frukost, ja det var mysigt!, och sedan anlände M´s bror med sin fru. Då var det dags att få ut husvagnen som jag och M skulle sova i resterande nätter, när den var ute var det bara att städa ur den och börja bädda igen. Sedan åkte vi till storstugan, där M´s föräldrar bor, och gjorde oss i ordning för midsommarlunch. 
 
 
Efter lunchen åkte jag, E och B tillbaka till husvagnen för att jag och E hade glömt lite saker, tillbaka i storstugan var det dags att börja "leka". Krocket, kasta ringar och dart blev det innan grabbarna fick grilla och jag tillsammans med tjejerna satt och babblade. Ganska snart efter middagen åkte vi tillbaka och spelade en omgång poker innan bror med fru var så trötta att de nästan somnade på fläcken, men M ville inte sova han, vilka tråkiga människor!, tyckte han. Klockan var nu ungefär 23 och de hade gått upp tidigt för att åka hela vägen upp. Även jag var trött men M var i sitt esse han.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0