Ullared dag 1!

Nu är jag hemma och uppvilad efter denna fullspäckade vecka. Under onsdagen befann jag mig på en massa olika tåg på väg till Svedklinikken i Holte, Danmark. Och sedan tidig torsdagsmorgon åkte jag och 5 kollegor till Ullared!

Vi lämnade Södra Stockholm ungefär 8.30 på förmiddagen och körde mot Jönköping där vi skulle stanna och luncha. När vi börjar närma oss Nyköping säger kollegan M som kör- "Näe, Yennie kolla här!". Jag frågar då- "Är det oljelampan som lyser?" Hon svarar jakande. För att ni nu ska förstå komiken i det hela...

För ungefär ett år sedan åkte jag och några kollegor med M i spetsen som chaufför med deras nyinköpta Volvo CX60 till Eskilstuna på utbildning. När vi börjar närma oss Eskilstuna i det fallet börjar oljelampan blinka men M säger att det kan inte stämma för verskaden ska ha koll på sådant, och vi ska inte behöva fylla på olja. Jag kläcker då den smarta idéen- "M, det kanske är smartast att stanna vid en mack och köpa en flaska olja i fall att?" M svarar-"Nej, det behövs inte vi kör vidare." Och det gör vi. Vi kommer fram till utbildningen och är där hela dagen och börjar åka hem mot Stockholm igen. Oljelampan lyser, M börjar bki lite orolig och jag nämner igen att vi kanske skaa stanna och köpa en flaska, men njae, vi fortsätter lite till ända tills hon ringt sin man och dubbelkollat. Tillslut stannar vi vid en mack och köper olja. Öppnar huven, det ryker som tusan, det tar kanske 20 minuter innan vi kan släppa på locket till oljetanken(med hjälp från några killar eftersom vi inte hittar under huven). Nu håller vi tummarna för att det inte ska ha skurit sig i motorn...

Jaja, back to Ullared!

Efter våran lunchrast på Vätterledens vägkrog där maten var ohyggligt dyr och inte tillräckligt mycket så jag höll på att svälta ihjäl fortsatte vi mot Ullared. Vi körde i godan ro och körde lite fel på vägen, men fram kom vi.

 

Vi var framme ungefär 14.30 och då börjadeade kampen inne på Ullared. För mig var det första gången jag var där, vad jag kommer ihåg. Och jag har heller inte kollat på serien på tv´n så jag har ingen direkt koll, men vad jag fått förklarat för mig ska det vara väldigt billigt och mycket folk. På torsdagen var det ingetdera, OK lite halvbilligt om man jämför med COOP eller ICA, men jag som shoppar på ÖoB så var det samma prisklass. Men jag shoppade på och letade julklappar och liknande. Vi åkte därifrån efter stängning till vårat sovställe, Gällareds Bed & Breakfast. 

Jag kom ut med varor för hela 2343,65 kr dag ett. --->

Kände mig lite orolig att pengarna inte skulle räcka under dag två men det gjorde dem, köpte inte så mycket dag två som jag gjorde dag ett.

 

 

 Gänget med sina kundvagnar efter dag ett, min kundvagn är den utan människa bakom. Hoppsan =)

 Det längsta kvittot är från dag ett, det mindre är dag två.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0