Gällared Bed & Breakfast

Vi bodde på ett Bed & Breakfast i Gällared, ungefär 8 km från Ullared och Gekås. Det var ett helt underbart hus med fruktansvärt trevlig ägare, under frukosten på fredag satt jag och kollegan I och undrade om vi inte kunde anställa henne till jobbet. Vi bodde på den högra flanken, där det var två och en halv våning hus. Det finns sammanlagt nio sängklatser men vi var ju enbart sex stycken som åkte. Huset är uppbyggt som två olika lägenheter med ett extra kök i mitten gär föreståndaren ordnar frukost till gästerna, men det fanns även två kök i den delen vi bodde och säkert ett i del delen hon och hennes man bor.

Det fanns så klart en alldel, där köket och vardagsrummet var. Helt underbart fint var det. Jag blev riktigt imponerad faktiskt. Bilderna gör det inte rättvisa kan jag också meddela.

 

 

 

 

 

 

Vi hade beställt frukost till kl 7 morgonen därpå. Och då har föreståndaren ordnat med frukost i alla dess former till oss. Och levande ljus på bordet till frukosten! Det var lite lätt beiga toner i köket, och med de levande ljusen blev det som guldig ton i rummet. Helt underbart!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag som har härliga sömnproblem när jag inte är hemma fick sova på loften för att jag skulle få vara lite ensam. Det hjälpte inte jättemycket, inte heller vinet vi drack innan vi sov. Jag fick väl ungefär 3-4 timmars sömn den natten, natten innan max 5 timmar. Så jag var lagom mör i kroppen när jag kom hem på fredagskvällen.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0