El Stockholmo nu kommer jag!

Nu är jag på väg hem efter en fruktansvärt lång dag.
Det började med att jag höll på att missa tåget till Lund imorse för att jag inte läste ordentligt. Men dit kom jag där frukosten intogs. Vidare med Öresundståg mot Hellerup som är en förort till Köpenhamn. Höll på att kissa i byxan av nervositet när min station inte nämndes. Men fram kom jag.
Sedan var det dags för S-tåget mot Holte, ännu en förort. I Holte, 5 minuters busstur från stationen befann sig Svedklinikken. Kom dit mer än en timme för tidigt, sån är jag!
Behandlingen blev utförd, något mer än förra gången, funderar på att utöka ytterligare nästa omgång, eller i alla fall till sommaren. Det snurrade till ordentligt på allt Rapifen jag fick, det går ut otroligt fort ut kroppen därav de halvstora doserna.
När ryggen behandlades låg jag och fnissade samtidigt som jag ryckte till av sticken, jag är FRUKTANSVÄRT kittlig på ryggen. Tillslut fnissade både jag och sköterskan som injicerade ryggpartiet. När det kom till ansiktet var det mest smärta på näsan, polisongerna och vissa stick runt ögonen. Men det här blir nog bra!
Nu är jag så trött att jag inte kan somna på tåget, bara typ 5 timmar kvar tills jag är hemma, om SJ håller tidtabellen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0