Fruktansvärt fattig

Just nu känner jag mig fruktansvärt fattig. Speciellt med tanke på utgiften jag har på onsdag,. Men jag tänker ändå att det är värt det. Förhoppningsvis.

Idag hämtade jag ut tabletterna som jag skall kombinera injektionsbehandlingen med, var tvungen att ringa och påminna igår för att jag inte hade fått något recept. Men nu så har jag hämtat ut 100 tabletter av den sorten, vilket kommer räcka i minst 30 dagar.

Höll på att få en hjärtinfarkt när jag hämtade ut tabletterna, läste på en utav klisterlapparna farmaceuten skrivit ut en summa på 403 kr, tack och lov var det inte priset på tabletterna utan det sammanlagda priset på utlämnade läkemedel. Så på onsdag kommer jag få betala 1400 kr ungefär för injektionsvätskan, dyrt men 1500 kr är avdraget med hjälp av högkostnadsskyddet. Egentligen kostar 2 ml av den vätskan 2903 kr. Helt galet mycket pengar!

Jag ska ge tabletterna ett försök, det har inte lika bra resultat som injektionerna men förhopningsvis samarbetar de så jag slipper besvären helt och hållet.

Jag vet att det blivit mycker skriverier om mina svettningar på sistone men det är även så gott som bara det som snurrar i mitt huvud just nu, speciellt eftersom jag känner mig så fruktansvärt fattig...
För att jag ska kunna klara mig nu resten av månaden innan lön ska jag låna pengar av min kära syster. Utan det lånet på visserligen "bara" 500 kr hade jag inte klarat mig. De som känner mig vet att jag svskyr att vara skyldig någon pengar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0