Grillkväll med C och R!

I lördags hade jag, C och R en grillkväll hemma hos C. Fruktansvärt trevligt var det, bra idée!
Vi möttes vid COOP vid 13.30 för att handla till kvällens grillning, Entrecôte och Auberginegratäng blidde det. Och blåbärsglass till efterrätt.
 
Sedan åkte vi hem till C i Frasse, C's bil heter så. Där blev det sedan kaffe och snack till vi började förbereda för kvällen.
Här står C och R och gör glass.
 
Det blev den förbaskat goda blåbärsglassen jag brukar göra, och den blev godkänd av båda två. De är inte vana vid att äta så lite socker som mig och detta recept innehåller lite citron, så det blir lite syrligt i det söta. R tyckte det var lite väl syrligt, men C sa att det var helt OK. Och jag bara älskar den!
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan tog vi ut allt som vi skulle förbereda på altanen för att slippa stå inne och hacka och dona. Det var inte lite som skulle hackas, blandas och kryddas.
Köttet ligger självklart i marinad redan, inte är jag tokig heller!
Köttet blev underbart gott, lite välgrillat för både min och R's smak. Men gudomligt gott ändå.
Auberginegratängen blev en fullpott av båda två, troligtvis kommer de försöka sig på den någongång i framtiden.
 
Kvällen var lång och fruktansvärt trevligt, vi satt och lyssnade på busringningar, bland annat en som Kristian Luuk gjorde, han skulle boka in Mumintrollen på ett hotell och hade krav på vilka som skulle bo vart för att det inte skulle bli några dispyter, underbart! Såhär ser man ut när man skrattar åt den.
 
Jag var hemma ungefär kl 04.00, har inte varit ute så länge på mycket lång tid. Det måste vi snart göra om!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0