LCHF-kriget

Jag tittade på förra veckans Debatt och blev lite konfunderad över vad folk tror LCHF går ut på.
Tror folk verkligen att vi som äter enligt LCHF dricker en tetra vispgrädde till frukost, lunch och middag?
Eller äter en 500 grams blodig biff med bea varje dag?
 
Enligt en utav dietisterna äter man INGA grönsaker utan bara kött och fett. Undrar vart hon fått det ifrån?
Titta på programmet från minut 30 så förstår ni vad jag menar.
Debatt

Detta är eftersnacket som inte sändes i TV men går att titta på i efterhand.


Om man tittar på mitt tidigare matliv vs. mitt nuvarande matliv är det stor skillnad i grönsaksintag. Tidigare i mitt liv var det inte speciellt mycket grönsaker på min tallrik, lite morot i maträtten och kanske lite gurka eller en bit paprika ibland. Det var sällan det var en hel stor grönsallad på matbordet.
Nu däremot äter jag grönsaker som jag knappt visste existerade för några år sedan. T.ex. Aubergine, Fänkål och Zucchini. Jag tänker även speciellt på Rättika som det var bara någon månad sedan som jag fick reda på att det fanns. Det är ju helt galet.
 
Alla oj-ar så mycket över ordet fett, det är inte så jäkla mycket fett som folk tror, varje måltid innehåller inte 5 liter grädde och 500 gram smör. Du fräser/steker valda tillbehör i smör och tillsätter lite grädde eller Creme Fraiché så det blir mer grytigt/matigt. Du slipper dessutom alla konserveringsmedel som finns i t.ex. Milda Mat, Laga Lätt och liknande produkter. Hur bra är konserveringsmedel för kroppen egentligen?
Om matkulturen som verkar toppa listorna just nu, alltså typ light-produkter och behandlade produkter, kommer människokroppen aldrig att förmultna, 500 år senare ser man fortfarande vilket lik som ligger begraven just där.

-Där ligger Börje, han dog år 2070 e.kr och nu är det år 2700 e.kr. De måste balsamerat sina lik bra på den tiden.
Nej nej kära framtidsbefolkning, det är bara konserveringsmedel i maten som gör att du fortfarande kan se Börjes kropp!

Kommentarer
Postat av: Borthy

Coolt! Tänk att det är du som skriver detta!

Du borde skriva en mer officiell livsförändringsblogg, registrera din blogg på en sida för hälso/viktbloggar och använda dig av lite mer bilder i din blogg så skulle du ligga högst på topplistan!

Du är en framgångssaga med ditt slit och din omprogramering som fler borde få inspireras av! Kör på!

2012-01-25 @ 14:52:58
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0