Kommer igång

Jag hoppas på att jag kommer igång med mitt bloggande och mitt liv nu efter svackan.
Hade precis en period där jag inte tyckte om mycket, kände att jag hatade mitt jobb, letade nytt men hittade inget intressant.
Tyckte inte om mitt privatliv, svårt att hitta nytt. Kände mig allmänt värdelös och äcklig.
Tror att jag börjar hitta tillbaka nu, fastän jag egentligen skulle behöva komma bort från livet ett tag. Det här "måste-livet" menar jag då. Vad skönt det skulle vara om man bara hade pengar nog att dra iväg på semester i två veckor och bara läsa en bok. Inte ha några måsten. Men tyvärr är jag inte så rik att jag kan göra det. Man vänder på varje korvöre för att kunna spara en liten summa varje månad. Och den summan är inte stor.
Eftersom jag vet att jag kommer ha lite mer utgifter om några månader behöver jag verkligen spara alla ören som går.


Fick ta en semesterdag i förra veckan där jag bara tog hand om mig själv. Jag läste för första gången på mycket länge. Jag har känt mig för stressad för att hinna läsa, men just den dagen tog jag mig tid att läsa. Så jag parkerade mig på soffan med min Snug-Rug och en bok. Och jag läste, blev nog minst 100 sidor och det var så skönt att stänga av hjärnan från alla måsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0