Fortfarande lite förkyld

Men numera inte döende, vilket jag egentligen inte var tidigare heller.
Men inte kul med så mycket snor så huvudet inte ens hänger med. Men jobbar har jag gjort så då mår man väl ganska bra. Har haft en härlig basröst och knappt hört vad kollegorna sagt men det har funkat ändå.

Nu börjar förkylningen avlägsna sig i alla fall, egentligen är det bara lite snor kvar och jag skulle orka träna, men jag väntar lite till för att vara på den säkra sidan. Vill inte ligga med brakförkylning en vecka till.

Idag är jag ledig, och S, M och A ville inte leka med mig för att jag är snorig, vilket är fullt förståeligt. Så jag funderar på att ta med mig systemkameran och gå ut i snön och fotografera lite. Så får jag samtidigt frisk luft, motion och dagsljus.
Allt blir så mycket tjusigare med massa snö, och det är säkert 30 cm snö på marken nu. Och kallt är det också, så termobrallorna är inte köpta förgäves.
I torsdags hade jag till och med för mycket kläder på mig när jag åkte till jobbet, svetten rann när jag kom fram. Då har jag trängt på mig underställ i merinoull, bomullsbyxor, täckbyxor, extra varma strumpor, stickad tröja, linne, mössa, vantar, halsduk och jacka. Frös något om tårna men skorna är inte fodrade så det är inte så konstigt.
Igår skippade jag bomullsbyxorna och det vart helt lagom.

Nu ska jag bestämma mig för vad jag ska göra först, städa eller frukost. Sen ut hoppas jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0