Snablar också!

Usch vilket jobbigt dugn jag hadft oros mässigt.
När jag skulle ordna frukost igår så tyckte jag att det var lite väl varmt i kylen och tänkte bara att jag glömt stänga kylskåpsdörren ordentligt kvällen innen. Tänkte inte mycket mer på det.
Sen strax innan jag skull eåpka till jobbet märkte jag att Chippen har en svullnad/knöl bredvid ena ögat, börjar direkt tänka på en massa obehagliga tankar.

Åker och jobbar och har en väldigt trevlig dag på jobbet med mycket skratt med personal, anhöriga och patient. Inte alltid man har så kul med hela "teamet" men det hade vi igår.

Det var så lugnt så jag t'änkte hinna med den "tidiga" bussen så jag är hemma redan vid 22, men SL har ändrat tidtabellen till en helt sjuk tid, så det var bara att skynda sig till tåget och åka den vägen hem. Hemma sent som bara den.

Kom hem och skulle plocka fram en matlåda tills idag, öppnar kylskåpet och det är varmare inne i kylskåpet än utanför. Snablar, all mat är bara att kasta.
Och mina tankar snurrade i alla möjliga vinklar, jag kommer dö av ammoniakförgiftning( i gamla kylskåp kan det finnas ammoniakgas som är dödlig) så det tänker jag på så jag knappt kan somna, och tror att varenda litet ljud är kylskåpet som ska explodera, gnissel i vattenledningar t.ex.
Somnar tillslut halv 1 typ, vaknar vid 2, somnar om efter mycket om och men, klockan ringer vid 04.40.
Vilken underbar natt!
Upp för att tömma kylskåpet inför en felanmälan till hyresbolaget, duscha, fixa frukost och packa väskan. Stänga in grabbarna med alla tillbehör som behövs i vardagsrummet så jag har kvar mina bebisar när jag kommer hem efter en hel arbetsdag.
Ringer direkt när felanmälan öppnar och gör min felanmälan, och väntar med spänning på att få åka hem och se om jag fått ett nytt kylskåp.
Kommer hem och ser att jag fått ett provisoriskt kylskåp som tar upp halva köket, reparatören kommer nästa vecka. Tur att jag har ett kylskåp i alla fall.

Försöker hålla koll på knölen vid Chippens öga också, troligtvis är det ett litet sår efter att grabbarna lekt lite för häftigt. Blir till att hålla koll varje dag så det inte blir någon stor infektion.

Sitter nu hos brorsan och ser efter grabbarna grus medans mamma jobbar och pappa tränar fotboll. Håller mig vaken med hjälp av massa kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0