Ett under

Jag har sett ett gäng under under mina år på jobbet. Många som man inte tror kommer överleva men överlever våran vård. Efter våran "anhalt" hör vi tyvärr inte alltid så mycket så då vet man inte hur det går alla gånger.

Igår såg jag min kära vän R rädda livet på som bror, såna under ser vi inte så ofta, inte jag heller för den delen. Hennes bror är sjuk i cancer, Leukemi om jag inte missminner mig och han fick en benmärgsdonation från R igår.
Jag var och hälsade på R på avdelningen och körde henne sedan till avdelningen där P var, så jag fick säga lycka till och hoppas att det inte tillstöter några komplikationer. Såg hur den sista benmärgen lämnade påsen in i P´s kropp.
Hoppas det funkar!!
Denna gången får jag i alla fall veta hur det går, P kämpar på som bara den så det ska nog gå bra. Men tummarna kan man alltid hålla i alla fall.


(googlad bild)


Kommentarer
Postat av: Borthy

Tungt när det kommer nära. Hoppas det går bra.

2011-09-13 @ 06:35:11
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0