Ännu en anledning till min livsstils förändring.

Det fanns ju några anledningar till varför jag till slut tog tag i mitt liv, bland annat hjälpte stödet från kollegan Borthy mig att ta tag i saken.
Men en annan anledning var/är en framtida graviditet.
De som känner mig, vet inte hur många "okända" eller kända för den delen som läser den här bloggen, vet att jag väldigt gärna vill ha barn. Och att jag gärna skulle haft redan om jag hittat rätt partner att dela den upplevelsen med.
Och som de flesta kanske vet brukar det vara lite svårare att bli gravid om man är överviktig, så det fick mig att börja tänka. Dessutom vill jag kunna se på magen att jag är gravid, jag vill inte att man ska behöva vänta 30 veckor innan det syns att man är gravid, jag vet att det syns tidigare än vecka 30 på många överviktiga gravida, jag drog bara till med en siffra. Jag vill att det ska börja synas tidigt. Jag vill kunna se skillnad från vecka till vecka, eller i alla fall månad till månad. Vissa veckor växer väl magen mindre än andra men ändå.

Jag vill kunna se på bilder i efterhand och veta att "på den veckan var jag i v. 10 och det syntes så mycket. Och där är jag i v. 18, oj vilken skillnad!" Är det inte sånt man gör när man är gravid? Jag har ju aldrig varit gravid så jag kan inte veta...

Kommentarer
Postat av: Borthy

Hoppas att storken snart kommer till dig...när den rätta är på rätt plats hos dig! Hoppas det sker snart.

Du är så smal nu att varje vecka kommer synas på din mage!

Du har varit grymt duktig!

2011-09-13 @ 06:38:44
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0