Statistiken bådar inte gott

Jag har fört min egen statistik i skallen om en sak på jobbet. Och den statistiken bådar inte så gott beroende på hur man ser på saken.

Det gäller graviditeter. Mycket skriv om det på sistone känns det som.
Men i alla fall, sedan jag började på mitt jobb för snart fyra år sedan har det varit ett gäng graviditeter hos kollegor. Nu har jag inte ett exakt antal graviditeter i huvudet men det är ungefär 15 st. Av dessa 15 graviditeter har endast ungefär 5-6 gått tiden ut (+- 2 v) alltså visar "min" statistik att majoriteten av graviditeterna inte blir fullgångna. Vad jag kommer ihåg är det visserligen bara två som har fött otroligt tidigt, ena i v.30 och den andra något tidigare än så.

Så min statistik säger mig att min avdelning inte är optimal att vara gravid på, beror det på stress och hög arbetsbelastning? Eller är det helt enkelt den gravida/fostret som är "färdig" en månad eller mer i förväg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0