Det är mycket man lägger märke till...

På väg hem till min syster och jag ser en del saker som jag lägger märke till.
Ett ungt par är ute och åker, på väg till tåget vill han hålla henne i handen, hon skakar bort hennes hand. Han tar henne runt midjan, hon gör någon rörelse som gör att hon måste ta ett steg bort. Han försöker återigen ta hennes hand, hon skakar bort.
Jag hörde inte deras konversation så jag vet inte vad som sades, men det verkar som att han är mer kär än hon.

Sen såg jag en till sak, en pappa är ute och åker med sitt barn i liggvagn, ett litet barn antar jag med tanke på liggvagnen. Han har ställt in vagnen i en kur på perrongen på grund av blåsten antar jag. MEN han tänker inte på att cigarettröken han, hans vän och en annan människa andas ut där inne troligtvis är jobbigare att handskas med än vinden.

Det är mycket man inte förstår sig på här i världen och cigarettrök och barn är något jag verkligen inte förstår mig på. Alltså blandningen, hur kan man som förälder stå och röka bland sina barn? Eller andras barn för den delen.
Jag som blir illamående och drabbas av huvudvärk så fort jag är i närheten av cigarettrök, hur är de inte för de små som kanske inte kan gå därifrån?


Kommentarer
Postat av: Borthy

Stackars killen som är mer kär...

Stackars babyn som har rökande pappa...

2011-11-28 @ 03:23:43
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0