Fy tusan vilken natt!

Igår kväll var jag ganska glad och pigg, skulle få skjuts till jobbet idag. Vilket betyder mer sovmorgon än vanligt en helgmorgon. Skulle få sova nästan en timme längre, trodde jag.

Vaknade vid 03 av en fruktansvärd magsmärta, känner genast igen den som mina Gastrit-smärtor. Går upp och pillar i mig en Losec och sätter mig med knäna under öronen och en "spy-hink" i närheten. Smärtan gjorde mig illamående.
Smärtan avtar inte, går upp och tar en värktablett. Och jag äter inte tabletter om jag verkligen inte måste. Tänk då hur ont det gjorde!
Tillslut, en timme efter smärtdebut somnade jag till igen. Och fick då sova drygt en timme till, sen upp och vara pigg på jobbet.

Det blev ingen "sovmorgon", låg/satt ju i fosterställning i en timme mitt i natten. Fruktansvärt!
Har haft lite småkänningar under dagen men det verkar inte bli värre än så, och jag har druckit kaffe och ätit semla, vilket säkert inte är allt för bra för en Gastrit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0