Kunde människan inte sagt något?

Igår ringde jag till Tele2´s kundtjänst och beställde ett nytt simkort. Har ju gått och köpt en ny mobiltelefon och mitt simkort fungerar inte i den telefonen. Det var väldigt repigt så då beställde jag ett nytt. Men det som inte mannen på kundtjänst berättade var att han tänkte inaktivera mitt gamla kort medans jag väntar på det nya.
Satt och smsade till kollegan E, sms-et kom inte iväg, jag kunde inte ringa. Så då ringde jag till kundtjänst och fick då reda på att de inaktiverat mitt kort. Det kunde mannen jag pratade med igår faktiskt ha sagt. För man kan tydligen välja om man vill inaktivera kortet medans man väntar på det nya och sedan aktivera det nya när det kommer. Och det går inte att ändra på inaktiveringen i efterhand. Inom ungefär två dagar bör jag ha det nya simkortet i brevlådan. Bara till att vänta.
Tur att jag har ett annat simkort som jag kan använda så länge, så jag kan prata med A bland annat. Och använda när jag vill ha kontakt med andra människor. Så jag klarar mig ju utan det vanliga numret.

Usch vad det regnar ute! Har i alla fall dammsugit, skurat, skrubbat badrum och skrubbat kök nu. Ska snart ordna med frukten, men vet inte vart jag ska ställa fruktfatet. Har ingen perfekt placering för det, och det är ju lite tråkigt att ha fatet på diskbänken, skulle kunna ställa det på köksbordet och ställa under ljusfatet så länge. Det får väl bli något sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0