Jag har en idé

Jag nu tänkt till ordentligt, angående min fot! Hur jag ska skydda den på bästa sätt på jobbet, vill ju inte ha ner några bakterier i såret. Så jag har tänkt så här!

Först ska jag rengöra mina skor, ordentligt. Och sen ska jag tejpa för alla hål, från insidan. Det är Foppa-tofflor jag pratar om nu. Och sedan tänkte jag ha en tunn och "slapp" strumpa så den inte fastnar i såret, den måste ju få andas min lilla fjäril. Jag tror att det blir bra.

Sov med en strumpa på foten inatt, för att jag inte ska gnugga med foten mot lakanen och råka ta sönder tatueringen, och den fastnar ju lite smått, strumpan alltså. Mindre skönt när den var av och lite av salva och sårvätska följde med, sved som attan när jag tvättade av tatueringen. Men nu är det som vanligt igen, insmord och fin, hinner med en tvätt och en insmörjning innan jobbet, och sen hinner jag med en omgång under arbetspasset också. Vill absolut inte ha någon infektion!

Jag ska nog gå tillbaka till Studion när den har läkt och så för att fylla i två små prickar som jag sett har missats, får bara hoppas att de inte tänker ta något extra för det. Annars kanske brorsans kompis har blå färg hemma och då kanske han kan fixa det åt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0