En lång skogpromenad senare

Igår blev det en lång skogspromenad, eller längre än den jag tog med mig själv häromdagen. Var ute med två systrar+barn+karl, och vi hittade ganska mycket med svampareller. Höstkantareller och taggsvamp var det som plockades. Och det delades upp på tre, jag tog med lite till brorsans grabbar som vill smaka, jag äter själv ingen svamp så jag plockar för plockandes skull. Fick en massa fina bilder igår igen.


                                
Taggsvampar                                                  Mossig, eller inte?
                                
Någon grön svamp, lite cool.                           Trädsvampar
                                
Vattenfall                                                    Jag hittade även den!
                                
Här plockar vi Höstisar                                   Stensvamp?
                                 
Växer i träden till och med                           Massor med svampar!
                                
Svampkorgen                                             Något gult

En tjusig flugsvamp.

Sist men absolut inte minst, träffade vi på Hacke Hackspett!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0