LCHF- Hur går det?

Jag är nu inne på dag tre med LCHF, men inte helt hundra. Igår fuskade jag, hade ingen karaktär och det fanns bakelser på jobbet. Men idag har jag inte fuskat, och det ska jag inte göra heller.

Till middag idag blev det kycklingfilé som jag delade på två, kryddade med salt,peppar,cayenne, vitlök och örter och lite torkad Dragon. Kycklingen stektes lite lätt i smör innan jag lade den i en ungssäker form.
Sedan lade jag ner broccoli, blomkål, morot och purjolök i formen.
Sedan gjorde jag en sås på Keso(Chili och Chipotle) 250 gr, vispgrädde cirke 2-3 dl, en halv hönsbuljongtärning, svartpeppar, cayennepeppar, chilikrydda, en stor vitlöksklyfta och en matsked Sambal Oelek. När det kokat samman hällde jag det över kycklingen och grönsakerna och sedan in i ugnen på 200 grader i ungefär 30-40 minuter. Tills grönsakerna är lagom Al Dente. Såsen blev tyvärr lite rinnig men det var bara att äta med sked. Men gott blev det!



Till frukost de senaste två dagarna har det blivit fil(blåbär/hallon) och keso. Det tar ordentligt lång tid innan jag får i mig filen, mycket för att jag inte tycker om keso, men försöker lära mig att äta det. Tror inte det kommer fungera så bra. Och det blir mycket ägg. Äggröra eller kokta ägg, båda fungerar utmärkt. Har kommit på att äggröra är riktigt gott! Att man inte äter det oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0