Försökt få tag på Migrationsverket halva dagen

Och tillslut fick jag tag i de, de första fem gångerna jag ringde blev jag inte ens ställd i kö utan blev istället ombedd att ringa senare. Men tillslut blev jag ställd i kö, kötid= 21 minuter. Inte allt för illa tycker jag, men började bli lite småorolig för det var bara en halvtimme kvar tills deras telefontid var över, tänk om jag måste ringa tillbaka imorgon?
Men fram kom jag, och fick prata med någon kvinna som inte lät speciellt trevlig, men fick svar på mina frågor. A måste även fylla i ansökan om Schengen Visa och Family Appendix för att få ett besöksvisum. Förstår inte varför han måste fylla i Family Appendix, för ett kortare besök? Vad har de med vad hans föräldrar och syskons civilstatus och namn? Vad spelar det för roll undrar jag? Säkert har de en väldigt bra anledning till detta.
Så dessa två blanketter ska jag maila till honom så han kan skriva ut dessa på internetcafée vid tillfälle. Det kostar även ungefär 60 Euro att få ett besöksvisa. Så lite pappersarbete har vi kvar att fixa innan detta är klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0