Förkyld som resten av befolkningen

Usch vad jag har gått och blivit förkyld! Nyser i ett, täbbt i nesan. Inte loooligt!
Men vad ska man göra, kan inte direkt hugga av näsan och ge den till någon annan. Det är bara att snörvla tills det tar slut.

Ska strax ordna lite lunch, lövbiff med ugnbakade grönsaker och bea. Sen ska jag åka till nagelsalongen och korta ner naglarna. Köpa gardiner till sovrummet, julgardiner. Och köpa en liten julgran och lite annat julpynt tänkte jag.
Igår bytte jag till julgardiner i kök och vardagsrum, så det blev någon timme med strykjärnet. Jobbar ju i helgen så jag snygstartar adventspyntningen. Det har flera andra också gjort i området, har sett adentsljusstakar i vissa fönster en månad redan. Ute lite väl tidigt kanske.


Jaja, nu lunch och göra mig mänsklig inför bussresan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0