Ersättning för försenat flyg

Imorse ringde jag till SAS för att höra med de hur det blir med ersättning för det försenade flyget. Och fick till svar av de att det är inte de som betalar ut den ersättningen, det är Apollo.
Så då ringde jag till apollos kundtjänst i stället och fick höra att utbetalningsavi är utskickad och borde komma på posten under veckan, och summan är 414 kr.
För en hel dag som jag förlorat med A får jag bara 414 kr!!

Vilket skämt! Jag har läst mig till att för en flygförsening på mer än tre timmar räknas som ett inställt flyg, och ersättningen är då mellan 2600-6200 kr.
Vart tusan kom 414 kr ifrån? Jo för att min flygbiljett kostade 2898/7= 414.


Detta blev mitt 500:ade inlägg, bra jobbat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0