Dag 8, hemresa

Vaknade halv 6 av oss själva, eller jag hade redan legat vaken en stund och gosat in mig i honom. Men han vaknade vid halv 6, klockan skulle ringa vid 6. Så upp och hoppa och packa, duscha, prata, lämna papper och förklara vad som ska stå vart. Hade inte berättat innan att jag redan skrivit ut inbjudningslapp, han blev nog lite förvånad.

Ner till receptionen och checka ut, vilket går väldigt fort. Bara lämna nyckeln till mannen bakom disken och sedan är det klart. Ut och försöka få tag på taxi, det kommer ingen. Vi börjar gå till parallell gatan för att se där, det kommer en taxi. Vi delar med en äldre dam den korta biten som vi ska åka.

Framme vid Hotel Emira, ingen bra känsla. Är väldigt glad för att jag inte bokade det hotellet. Uppriktigt glad. A frågade hur jag trivts på det hotellet och han fick en fnysning tillbaka. Mycket för att jag inte trivdes, och dessutom väldigt emotionell så jag kände att tårarna sprutar så fort jag öppnar munnen. 07.15 går jag på bussen som ska ta mig till flygplatsen, A går för att stoppa en taxi som ska ta honom hem. Till det stora hemmet, inte övernattningslägenheten.


Sitter och tänker alldeles för mycket på bussresan, och nu sitter jag på flygplatsen, har gått igenom passkontroll, säkerhetskontroll och varit en tur inne på taxfree och köpte med mig en flaska Ugni Blanc hem. Tunisiskt vin. Köpte också godis till flygresan, känner att jag förtjänar det efter denna dag. Nu ska jag ordna något att äta innan jag ska boarda planet, bara en timme kvar.

Nu har jag fått i mig lite mat, känns lagom bra att börja dagen med en hamburgare och pommes. Men det var det enda man kunde köpa, förutom Pizza, men det känns ännu värre. Det var faktiskt en helt OK hamburgare, inte som den förra jag åt här. Den var alldeles röd inuti och pommesen var till och med klara, de har varit halvklara när jag ätit pommes förut. Inge vidare gott. Men dyrt som attan var det. En cheeseburgare med pommes och vatten över 7 Euro! 70 kr! Herrejävlar vad de tjänar pengar på det här stället.

Sitter nu vid gaten och väntar på att få klartecken att gå på planet, när jag ändå är här vill jag bara hem. Hoppas jag kan sova någon sekund på planet också, går fortare då. Och då somnar jag inte på bussen eller tåget förhoppningsvis.

Nu ropar de upp att vi ska gå till gaten, 30 minuter kvar till avgång om allt fortsätter så här.

Vi blev lite sena vid starten, ungefär 15-20 minuter. Men de tror att vi fortfarande kommer landa samma tid som det var planerat. Jag hoppas på det. Just nu känner jag bara att jag vill lägga mig i ett varmt bad och sedan gå och sova, har fruktansvärt ont i magen, om det är för att jag faktiskt har ätit idag eller om det är något annat vet jag inte. Det blir inte mycket gjort där hemma idag i alla fall, beroende på vilken tid jag kommer hem så kanske det blir en tvättmaskin eller två. Ska väl dessutom bädda sängen om inte J har gjort det redan.

Nu går flygvärdinnorna runt och delar mat till de hungriga folket, undrar hur många som egentligen beställer det fruktansvärda flygmaten. Vi fick ju gratis på ner resan och den smakade inte ett piss, det enda som var gott var Lindors chokladbitar som var till efterrätt och kaffet. Men jag har handlat mig choklad till flygresan, dessutom redan fått i mig ena. Och inte blev det bättre i magen för det. Men inte sämre heller.

Sitter och tittar ut genom fönstret och tänker att molnen ser verkligen ut som bomull här uppifrån, ser mjukt och skönt ut. Jag som är så trött i rygg och rumpa efter allt sittande de här dagarna skulle gärna lägga mig där en stund. Det känns som jag inte vill sitta ner på flera dagar när jag väl kommit hem, men om jag känner mig själv rätt blir det ganska mycket sittande i alla fall. Inte förrens på onsdag blir det jobb, så två lediga dagar hinner jag med hemma. Då hinner jag tvätta upp alla kläder och lufta resväskan så jag inte får in en massa vägglöss, inte för att jag sett några men det finns säkert i det landet.


Snart borde flygrutten komma till mig, vi skulle åka över Italien, Österrike, Holland, Tyskland, Svenska ostkusten och sedan Stockholm. Och flygplanet är av modell Sara Viking, vilket inte säger mig ett skit, tar 186 passagerare, vi är "bara" 171 just nu. Byggt 2004, det ser mycket äldre ut. Det var nästan så jag trodde att det inte skulle orka.

830 km/h på 10400 m höjd, ganska bra tycker jag. Inte blev man medlem i 10 000 m klubben den här gången heller.Nån annan gång kanske.

Enligt min klocka är det bara 2 timmar kvar på flygresan nu, sen blir det en halvtimmes bussresa med swebus, men de ska ha internet på bussarna så då hinner jag lägga ut detta inlägg innan jag kommer fram till T-Centralen där jag ska byta till pendeltåg. Måste bara köpa mig en bussbiljett, glöm inte det!

Det blev ingen Swebus för min del, det blev Arlanda Express för hela 240!!! kr, fasansfullt dyrt! Att de vågar ta så mycket betalt, visserligen betalar folk det priset. Sablar så dyrt!
Det tog mig ganska precis 2 timmar från att vi landade tills jag var innanför min dörr, vi landade 14.50 och jag var hemma 17.00. Väldigt bra gjort tycker jag.
Har hunnit med att dammsuga hela lägenheten, bädda sängen, starta en tvättmaskin som borde vara klar när som helst och har börjat packa upp resväskan.
Snart ska jag ta en välbehövlig dusch och sedan blir det nog en tidig kväll i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0