Dag 7

Sista dagen nu, mindre roligt. Jag vill inte åka hem imorgon. Men jag måste, har ju jobbet och mina bebisar där hemma, dessutom ett bättre liv än här nere.

Ringde till Apollos reseledare idag för att höra mig för när bussen till flygplatsen går imorgon, och kl 07.20 ska bussen gå från Hotell Emira, där jag kan få hoppa på. Det är lättare att ta sig till Hotell Emira som ligger i samma del av staden som mitt hotell ligger på, än att ta mig till Hotell Fourati som ligger mycket längre bort. Jag vet inte hur det är med taxibilar den tiden på dygnet. Lika bra att ta det säkra före det osäkra. Kan promenera till Emira om det inte skulle dyka upp någon taxi, och förhoppningsvis får jag sällskap av A dit.Sova får han göra någon annangång. Och så fruktansvärt tidigt är det inte. Har varit med om värre.

Idag har jag köpte tre timmars internet, hade inte mycket att göra och A som trodde att han skulle kunna sluta tidigt från jobbet har fortfarande inte dykt upp, klockan är iofs bara tre, men jag förstog det som att han kanske kunde gå redan vid ett. Ska väl försöka få tag på karln och höra hur det blir. Och nu kom jag på att jag kanske skulle köpt en swebus biljett när jag ändå satt på internet, får göra det med mobilen imorgon när jag kommer fram till arlanda. Eller i deras försäljningssak. Jaja det ordnar sig, annars är det bara att ta buss och pendeltåg. Tar längre tid men bättre det än ingenting.

Näe nu ska jag vila lite och försöka packa ner det sista som går att packa ner.

Det blev inget vila för min del, precis när jag tänkte somna en stund fick jag ett sms av A som var på väg till hotellet för att hämta upp mig, blev lite förvånad. Undrar vart vi ska? Tänkte inte mer på det, låg kvar på sängen och knappt fem minuter senare knackar det på dörren, vi hade bara en nyckel och jag var boss över den så klart. Han bad mig byta kläder för att vi skulle iväg, och ja visst då ordnar jag väl det. Sen säger han att han har lånat chefens bil och sedan säger han att "the little one"-Ögonbrynet är med. Kommer till bilen, en riktigt fin bil faktiskt, förstår att chefen har så mycket pengar när de anställda inte får någon bra lön. Så vi åkte iväg på en tur, först stannade vi vid en polisstation där ögonbrynet skulle fixa några papper men det var stängt eller något tror jag. Sedan åkte vi till någon liten shop på en bakgata i stan där han försvanna en längre tid, vet inte vad han gjorde där. Jag satt med A i bilen. Sen åkte vi till en utav chefens 7 butiker och där pratade de med chefens bror om någonting. Sedan åkte vi vidare, in på en riktigt guppig väg, det var nästan så man slog huvudet i taket för det var så gropigt. Men det var bara några meter sen blev vägen fin igen.

Jag satt som förtrollad av landskapet som susade förbi utanför fönstret. Det var riktigt vackert, kände mig som en gammal tant när jag satt och tänkte på vilket vackert landskap det var. Och jag hade inte ens tid att ta fram kameran för jag var så förtrollad. Nästa gång jag åker ner måste vi åka den vägen igen. VI åkte även förbi byn där A växte upp, men vi stannade inte till där.

Sedan stannade vi vid en stor olivträdsodling, där bygger ögonbrynets chef/vän ett hus, och det var en plätt på 500 m2 som var tillsalu för 400 000 dinar, cirkus 200 000 sek. I ett sånt område vill A bygga hus i framtiden, köpa en tomt och sedan bygga från grunden. Heelt underbar natur.

När vi kom tillbaka till Hammamet tog vi en kaffe på caféet men vi satt blev "urinvånarna" där jag självklart inte förstog ett ord som sades, en massa rappakalja. A gick iväg någonstans, kvar satt jag med ögonbrynet som började förhöra sig för vad jag tycker om A, och självklart sade jag sanningen. Att jag tycker väldigt mycket om honom. Ögonbrynet sa då att A kan skatta sig lycklig som har hittat mig, och detsamma för min del. A är en väldigt fin kille sa han. Och det har jag redan kommit på. Visst alla har sina nackdelar. En som jag fick uppleva under gårdagen.

Efter kaffet gick vi till Berbere bar, ungefär som O´learys där hemma, och det var fotboll på tv´n. A satt som klistrad med ögonen på tv´n, så jag blev lite sur. Sista kvällen och han tittar hellre på fotboll än umgås med mig. Satt där och muttrade för mig själv tills vi gick och åt middag, hade ingen matlust så jag tvingade i mig min Pasta Bolognese. Hade sedan ont i magen, ganska ordentligt. Inte så värst konstigt kanske eftersom det var det första jag åt på hela dagen.

Vi åkte sedan till hotellet och gick och lade oss så gott som direkt. Packade ner det sista packbara och betalade för Minibaren. Kl 21 släckte vi lampan och jag hade svårt att somna, låg bara och tänkte på att imorgon ska jag åka hem, jag vill inte, jag vill inte! Men tillslut somnade jag, och har sovit som en kratta hela natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0